lørdag den 12. juni 2010

Problemer på stribe

 

Her på altanbloggen er der problemer på stribe.

 

For det første har jeg svært ved at holde den igang, fordi jeg også har en anden blog, men også af personlige grunde. Det er lidt surt, men jeg holder lige lidt fast endnu.

For det andet er al denne regn og blæst med til at gøre plantelivet til lidt af en udfordring. Regnen gør det godt nok grønt og frodigt, MEN de eneste blomster der holder stand, eller i det hele taget bliver til blomster er stedmødrene. Resten vil ikke rigtigt blive til andet end lange stængler og grønt i grønt.

For det tredje har mine georginer alle fået lus!   Er det ikke ungerne der har dem, ja så er det knagme mine blomsterbørn.  Jeg er lidt i vildrede om hvordan jeg skal blive dem kvit?  Jeg plejer at spraye med sæbevand, men syntes ikke det virker sån rigtigt..

 

For det fjerde er det minimalt hvad jeg overhovedet kan tilbringe af tid derude, men vær forvisset om at så snart der er vindstille, så ser man mig på min altan iført behørige klæder. Typisk er det ved aftenstide at vinden lægger sig.

 

Her er ikke meget nyt at fremvise for så som sagt er det småt med nye blomstringer, men jeg har da lidt fra linsen og det kommer her:

 

SNC19829_resize For en uge siden var der vist sol derude..

 

SNC19723_resize

Det var de pelsede ret så begejstrede for, iær fordi de fik lov til at gøre kål på en af mine bellisplanter :-)

 

 

SNC19802_resize  Der er mange gode gemmesteder derude..

 

SNC19544_resize Tørvejr..

 

 SNC19632_resize

Solskin…

 

 

Lige nu står det ned i stænger og blæsten får mine blomsteransigter til at lægge sig vandret langs jorden. Det ser helt vildt ud og jeg tænker på om de mon kan klare den uden at knække.  Vi får se..

4 kommentarer:

  1. Hej Henriette,

    hvor er jeg dog imponeret af, hvordan du har indrettet din altan - den ser skøn ud :-)

    Kærlig hilsen
    Louise

    SvarSlet
  2. Hej,

    Tillader mig lige at følge lidt med i din blog, det ser ud til at vi har lidt samme ambitioner med vores altan, selvom jeg dog ikke nær er kommet ligeså langt som dig :)

    Håber på lidt fif engang imellem, jeg er temmelig "grøn" i faget ;)

    Mvh Tine
    http://altanhaven.blogspot.com/

    SvarSlet
  3. Tak skal du have Louise :-) Jeg er skam også selv glad for det og den, men savner bare lidt mere blomstring..

    Rigtig god aften
    Kh Henriette

    SvarSlet
  4. Hejsa Tine og velkommen hos mig :-)

    Jamen jeg er da kun glad for at du vil kigge med, og kan jeg inspirere så bliver jeg bare endnu mere glad. Jeg kigger over til dig med det samme..

    Kh Henriette

    SvarSlet