fredag den 2. april 2010

Goddag fra altanen

Dette blev så dagen hvor jeg kastede mig ud i endnu en udfordring til mig selv.

Jeg åbner denne altanblog, og håber at det med tiden vil blive en interessant blog at følge med i.  Ihvertfald for os med altan og tendenser i retning af havedrømme og blomsterkriller.

Jeg vil forsøge at skrive om stort og småt fra altanen her i Vanløse. Om hvordan jeg får den til at blive mest muligt blomstrende, mest og bedst udnyttet på de få kvm her er at disponere over. Fortælle om eksperimenter der lykkedes og om dem der absolut har været kiksere.

Alt i alt håber jeg at kunne inspirere andre altaner i landet til at blomster og lade sig benytte til andet en tørrestativer og sodavandsflasker.

Da dette er den første spire på bloggen fra altanen er der endnu ikke friske fotos, men jeg åbner ballet med et af smukkeste minder fra sidste års varme sommer derude:

SNC14039_resize

Velkommen her på altanen

20 kommentarer:

  1. Kære Henriette,

    Godt initiativ. Tænk, at jeg får lov til at indvie din blog med en kommentar.

    Bedste hilsner fra Claus

    SvarSlet
  2. Hei..

    Gleder meg til å følge deg.
    lykke til.
    Hilsen fra Norge.

    SvarSlet
  3. Hej Claus, ja er det ikke lidt vildt at jeg nu har kastet mig ud i det her :)??

    Tusind tak fordi du kiggede forbi her, og tillykke med titlen som den første kommentator på altanen


    Kh

    SvarSlet
  4. Kære Anonym Mange gange velkommen på min altan. Det glæder mig at du allerede har været forbi og jeg ser frem til at du kigger ind igen :)

    Tak for din hilsen og kh
    Henriette

    SvarSlet
  5. Lykke til Henriette, det bliver spændende at se om du har gode ideer til os andre altanindehavere :)

    SvarSlet
  6. Hej H!
    Äntligen får vi se en altanbloggare:-)

    Det ska bli roligt att följa dig och din altan. Glöm inte att visa hur den ser ut nu på vintern, så vi kan få följa utvecklingen. Det är själva resan som är spännande!

    Lycka till, som du redan sett har jag lagt till mig som följare, faktiskt innan det fanns ett enda inlägg... sedan var det dags för middag och nu hade flera redan skrivit hos dig. Kul!!

    SvarSlet
  7. Hej Pernille, tak skal du have, jeg vil prøve men er jo kun en glad amatør så nu får vi se :))

    SvarSlet
  8. Hej Hillevissan og velkomme til som den allerførste faste læser. Ja jeg gloede lige noget da jeg så du havde meldt dig til så hurtigt :) Tusind tak for det.

    Jeg skal nok komme med fotos af altanen som den ser ud nu her lige efter den kolde og grå sæson er slut.

    Jeg glæder mig til at kigge over til dig :)

    SvarSlet
  9. Hej Henriette
    Jeg glæder mig rigtig meget til at følge din altan :-)

    SvarSlet
  10. Sikke en skøn idé med en altanblog! Jeg er sikker på, at du kan inspirere mig rigtig meget :)

    SvarSlet
  11. Sejt gået Henriette ;-) vil helt sikkert kigge med, selvom jeg ikke har altan, men have. Men min have er ikke større end en udbygning af en altan ;-) så vil hente inspiration til mit lille frimærke hos dig...

    Held og lykke... ;-)

    SvarSlet
  12. Hej Henriette - tillykke med udvidelsen med altanbloggen, rigtig god ide - glæder mig til at se mere:-)Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  13. Hej Jane, tak fordi du også vil være med her :) Det glæder mig og jeg håber da at det vil blive interessant at følge med hele sæsonen

    Knus Henriette

    SvarSlet
  14. Kære Mette, det håber jeg det er og jeg glæder mig til at komme igang :)

    Knus

    SvarSlet
  15. Hej Kirsten, det vil da være dejligt hvis jeg kunne komme med lidt inspiration :)

    Velkommen til her også
    Knus

    SvarSlet
  16. Hej Lisbeth, det glæder mig at du syntes det og jeg ønsker dig velkommen her :)

    Kh Henriette ;)

    SvarSlet
  17. Hejsa herinde :-)

    god ide med lidt altan inspiration. Jeg har selv en lille altan som jeg har gjort super hyggelig :-)
    vil da følge lidt med herinde og se om der er noget jeg kan blive inspireret af.

    Mvh Jensen

    SvarSlet
  18. Kære Jensen. Tak for din søde kommentar, jeg må dog desværre henvise til mit sidste indlæg.. Der fortæller jeg om min nuværende situation. Håber bestemt at få en altan igen inden længe, men i mellemtiden kan du kigge tilbage på henle sidste år hvor jeg har masser af billeder af min frodige sommeroase :-)

    Kh Henriette :-)

    SvarSlet
  19. Jeg lagde mærke til at dit billede i toppen ryger ud af rammen.
    Du skal lægge en "overflow:hidden" på din "#header" i stylesheetet

    /Johan

    SvarSlet
  20. Tak til deling!

    Amazing Blog om Altaner

    SvarSlet