søndag den 11. april 2010

Planteliste

 

Sådan en blog her kan jo bruges til mange ting, og på mange måder. En af de ting jeg selv kan benytte mig af, er at lave indlæg der skal virke som en påmindelse til mig selv, om hvad, hvordan, hvornår, hvorfor, og hvilke.

I dette indlæg er der derfor en opremsning af de frø og knolde jeg har lagt i jorden i år. Det vil blive fulgt op at flere lister -

Jeg eeelsker lister og rad og række og orden og overblik og gamle kartoteksæsker og systemer :)

- lister der kan minde mig om

Hot og Not

Sorter og navne

gødningsregler for de enkelte planter

indhold af løg i altankasserne

osv osv osv

Her kommer så den første liste:

SNC18238_resize

Frø:

 

Ærteblomster

Royal Lavender

Royal White

Royal Navy Blue, alle tre er købt på planteskolen

Cupid Pink

Anniversary

Kings High Scent, alle tre er købt hos Isabellas

Tallerkensmækker

Jewel of Africa, købt hos Isabellas

Milkmaid

Juwelmix

Whirlybird Cherry, alle tre er købt på planteskolen

Desuden har jeg sat frø til

Kornblomster, de hedder White snowman

og

Valmuer, de hedder White cloud.

SNC18240_resize

Knoldene er:

Georginer i følgene sorter:

American moon

Stars Favorite, begge fra Isabellas

Park Princess

Le Baron, begge købt i Fakta.

Desuden er der en enkelt jeg ikke aner hvad bliver til, da den er gemt fra sidste år, i en forkert indpakning uden navn. Det bliver årets overraskelse :)

Sidst men ikke mindst en art jeg egentlig ikke er så hidsig med fordi den er blå, og selvom jeg elsker blå i alle toner og nuancer, så har jeg et anstrengt forhold til de fleste blå blomster, fordi de simpelthen i mine øjne ser så hamrende kunstige ud. Som om de er sprayet blå simpelthen. MEN altså denne kom til mig ved en fejllevering og nu får den en chance alligevel.

Den hedder :

Morning Glory heavenly blue. Uff farven på brevet er nærmest turkis og det ser helt vildt ud. Derfor bliver den plantet ud ved den lille altan i soveværelset, ved siden af min vedbend så kan de stå der sammen og slynge sig op ad gelænderet. HA

Den er forresten købt hos Isabellas.

SNC18298

Jeg tror det var det for nu. En masse som min far kommenterede, og han har da ret den gamle. Jeg har svært ved at begrænse mig, og nogle bliver måske slet ikke til noget, så det kommer vist til at gå op fint. Allerede nu er der fine spirer fra valmuer og kornblomster, de er sat i de store potter med rødderne til georginerne. Jeg regner med at de kan udnytte pladsen der er omkring roden og senere stænglen. Den bliver jo høj og bar så deeeee....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar