tirsdag den 27. april 2010

Årets allerførste buket

SNC18790_resize

SNC18787

I går ku jeg lave den allerførste buket at blomster fra egen altan.

 

Det er en mindre begivenhed syntes jeg, og i år især fordi alt er så meget senere fremme end sidste år. Trods det kølige forår er der alligevel farver og former at finde, og her er der faktisk hele fire forskellige slags i buketten.

Jeg glæder mig over den lille bombe af farver, og ser frem til endnu mere senere på sæsonen. En ting ærgrer mig dog, og det er at jeg i år ikke har nået at få stedmødre i de gul/orange kulører. En klar fejlvurdering og ikke en jeg gentager næste forår. Jeg syntes jo det ser både chekket og stilfuldt ud, de steder der er blomster arrangeret i farveharmonier, så jeg har i år kun indkøbt hvide og så flere nuancer af lyserød og lilla.

 

SNC18701_resizeSNC18698_resize

Den duer bare ikke hos mig ved jeg nu. Der mangler lissom noget..

 

Se bare her hvordan det så ud i kasserne ved soveværelsesdøren sidste år:

SNC12822_resize

I betragtning af at det faktisk er en IKKEaltan, så var der alligevel strålende sol, også i gråvejr.

SNC12824_resize

De to billeder er taget engang i maj måned og man kan se hvor grønt og saftigt det hele var, og DET ved vi at det bliver igen heldigvis. 

9 kommentarer:

  1. Det er dejligt med sådan en lille buket:) Og stemningsfulde billeder fra din altan. I år bliver vi i den grad mindet om at vi bor i Norden men det går heldigvis den rigtige vej, indendøre har spirerne det godt:o)

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth og velkommen på altanen :))

    Tak for din kommentar og ja.. i år er vi ikke så heldige med et lunt forår som de forrige par år. Håber bare at det ikke gælder resten af sæsonen også ...

    SvarSlet
  3. Gratulerar till årets första! Jag planerar alltid också för att kunna plocka buketter, vilket jag tycker är en lyx som jag ikke gärna vill vara utan:-)

    SvarSlet
  4. Sikken dejlig buket. Man bli´r i så godt humør af blomster.

    SvarSlet
  5. Hej Hillevissan

    Tak for det :) Jeg syntes det er så herligt at man kan få buketter selv på en lille altan ik..

    Jeg vil bestemt heller ikke undvære :))

    SvarSlet
  6. Hej Jane, Tak skal du have, det gør man nemlig og det er så skønt at det kan lade sig gøre :))

    SvarSlet
  7. Hvor er den fin :)
    Jeg har fået indkøbt en hel masse hos planteskolen, men har ikke orket at gøre mere ved det...
    Måske jeg orker lidt en af dagene?

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  8. Kære Mette, uha ja det kender jeg jo, og mine spirer fik jo lov at vokse lige lovligt lange, inden jeg ku plante dem om og nippe topskuddende af. Vi må tage det som det komme, og specielt du skal bestemt ikke lave dig for mange planer. Tag een ting ad gangen, lov mig det.

    Knus og kram
    Henriette ;)

    SvarSlet
  9. Hvor ser det godt ud... Vi er totalt bagud her... jeg har lige lagt frø til spirring... og plantet lidt ud, men en buketter kan jeg ikke lave endnu.

    SvarSlet